T-MOBILE PLANUJE WYŁĄCZENIE SIECI 3G DO 2023 ROKU
Szanowni Klienci,
Dzięki postępowi technologicznemu możemy oferować Wam coraz nowsze, bardziej efektywne, lepsze jakościowo produkty i usługi odpowiadające Waszym bieżącym potrzebom. Nieodłącznym elementem wprowadzania innowacji jest stopniowe wyłączenie technologii, produktów czy usług przestarzałych i cieszących się znikomym zainteresowaniem klientów. Tak właśnie jest w przypadku technologii 3G. W 2021 roku T-Mobile rozpocznie program, którego efektem będzie wyłączenie technologii 3G i przeznaczenie odzyskanych w ten sposób częstotliwości na usługi oferowane z pomocą nowszych technologii takich jak LTE i 5G. Proces wyłączania sieci 3G zaplanowany jest najpóźniej na 2023 rok. Do tego czasu T-Mobile zrealizuje kampanie informacyjne i przygotuje propozycje i skontaktuje się ze wszystkimi klientami, którzy z uwagi na ich obecne plany taryfowe, karty SIM lub urządzenia nie mają dostępu do technologii LTE obsługującej usługi mobilnego Internetu i VoLTE, za pośrednictwem której realizowane są usługi głosowe.
T-Mobile nie planuje wyłączenia dostępnej na obszarze całego kraju sieci 2G, która jest obecnie wykorzystywana przede wszystkim przez urządzenia typu M2M, ale jest również dostępna dla wszystkich klientów indywidualnych i biznesowych.
Czy telefony 3G przestaną działać w sieci T-Mobile?
Wszystkie oferowane przez T-Mobile telefony obsługujące sieci 3G obsługują również technologie 2G. Podobnie jest z ofertą telefonów dostępnych w innych punktach handlowych. Telefony te będą mogły logować się do sieci 2G i z jej wykorzystaniem świadczone będą usługi połączeń głosowych i przesyłania danych. Wymiana urządzenia na takie, które umożliwia obsługę technologii VoLTE i LTE pozwoli cieszyć się wyższej jakości połączeniami głosowymi i szybkim internetem mobilnym.
Co jeśli mój telefon nie obsługuje LTE lub VoLTE?
Dla wszystkich klientów, których telefony nie obsługują LTE lub VoLTE T-Mobile przygotowuje specjalne oferty z odpowiednimi urządzeniami.
Co jeśli nie chcę się wiązać z operatorem umową czasową na usługi i/lub telefon?
To nie jest wymagane. LTE i VoLTE będą dostępne zarówno dla klientów kontraktowych, MIX i prepaid. Klient może sam zdecydować, czy kupi telefon z oferty T-Mobile (w systemie ratalnym lub z pełną płatnością przy zakupie), lub skorzysta z oferty innych punktów sprzedaży
Co jeśli nie wymienię karty SIM na taką, która obsługuje LTE?
Urządzenie klienta będzie mogło nadal logować się do sieci 2G za której pośrednictwem świadczone będą usługi połączeń głosowych i przesyłania danych. Wymiana karty Sim na nową pozwoli korzystać z wyższe jakości usług głosowych i przesyłania danych świadczonych w technologii LTE
Jak sprawdzić czy moja karta SIM obsługuje LTE?
Ile kosztuje wymiana karty SIM?
W przypadku kart SIM, które nie obsługują technologii LTE wymiana jest bezkosztowa. Klient może osobiście wymienić kartę SIM w każdym salonie i sklepie T-Mobile lub poczekać na kontakt przedstawiciela T-Mobile, który zaproponuje konkretne rozwiązanie.
Jak sprawdzić czy telefon obsługuje połączenia głosowe w technologii VoLTE?
Jak sprawdzić czy mam dostęp do technologii VoLTE?
Technologia VoLTE jest dostępna dla wszystkich prywatnych abonentów sieci T-Mobile oraz większości klientów biznesowych. W najbliższym czasie dostęp do VoLTE zyskają pozostali klienci biznesowi jak również użytkownicy usług przedpłaconych (prepaid) i MIX.
Jak włączyć VoLTE w telefonie?
Wszystkie informacje nt. usług VoLTE i VoWIFI znajdziesz tutaj: https://www.t-mobile.pl/c/volte-i-wifi