FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Na czym polega usługa VoLTE, VoWiFi?
To nowoczesny sposób realizacji połączeń głosowych, bez dodatkowej potrzeby instalowania dodatkowych aplikacji w telefonie. Teraz możesz korzystać dzwonić, wysyłać SMS-y, MMS-y również dzięki sieci LTE, która dotychczas realizowała tylko transmisję danych oraz z bezprzewodowych sieci WiFi.
Czy nowe technologie VoLTE, VoWiFi różnią się od dotychczasowych?
Tak. Zauważysz lepszą jakość połączenia, poczujesz jeszcze lepszy zasięg, szybciej nawiążesz połączenie.
Jakie warunki muszą być spełnione, by móc korzystać z VoLTE, VoWiFi?
Aby korzystać z VoLTE, VoWiFi powinieneś posiadać telefon wspierający funkcjonalność VoLTE, VoWiFi, kartę USIM oraz usługę LTE i dedykowane oprogramowanie Operatorskie .
Jak włączyć usługi VoLTE, VoWiFi?
- 1. Usługi wymagają instalacji wersji oprogramowania iOS 10.2.1. lub nowszej. Nie dotyczy to urządzeń posiadających system Android.
- 2. Aby uruchomić usługę VoLTE wyślij bezpłatny SMS o treści TAK na numer 80 534. Po otrzymaniu SMS potwierdzającego aktywowanie usługi możesz dzwonić, SMSować i MMSować korzystając z technologii LTE.
- 3. Aby uruchomić usługę VoWiFi wyślij bezpłatny SMS o treści TAK na numer 80 535. Po otrzymaniu SMS potwierdzającego aktywowanie usługi należy włączyć rozmowy przez WiFi w ustawieniach telefonu. Teraz możesz dzwonić, SMSować i MMSować korzystając z bezprzewodowej technologii WiFi.
Jakie telefony wspierają usługi VoLTE i VoWiFi?
Aktualnie w TMPL terminale które umożliwiają korzystanie z VoLTE i VoWiFi to Galaxy A5 (2017), Galaxy S6, Galaxy S6 Edge, Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Xperia XZ, Xperia X, Apple iPhone 5S (tylko VoWiFi), Apple iPhone 5C (tylko VoWiFi), Apple iPhone SE, Apple iPhone 6, Apple iPhone 6 Plus, Apple iPhone 6s, Apple iPhone 6s Plus, Apple iPhone 7, Apple iPhone 7 Plus
Z jakich APN-ów korzysta Klient VoLTE, VoWiFi?
Aktywacja usługi włączy nam profil nowych APN (IMS, HOS).
Jakie usługi wykluczają na dzień dzisiejszy aktywację VoLTE i VoWiFi?
- Usługi Prepaid, Mix, Heyah
- Sieć Firmowa
- Stacjonarny Numer Firmowy
- SIM Tandem
Lista taryf, na których możliwa jest aktywacja VoLTE i VoWiFi
- Rodzina, Jump, Supernet
- Jump Pro, Komfort, Pakiet dla Biznesu, Nowy PB
Nie mam aktywnej usługi MMS. Czy mogę aktywować VoLTE i VoWiFi?
Żeby aktywować VoLTE i VoWiFi usługa MMS powinna być włączona.
Czy do korzystania z VoWiFi potrzebne jest WiFi T-Mobile, czy mogę korzystać z dowolnego operatora?
Nie ma ograniczenia tylko do WiFi T-Mobile. Klient może korzystać z WiFi dowolnego operatora które jest dla niego dostępne.
W mojej okolicy działa jedynie sieć 2G (Edge). Czy trwające połączenie rozpoczęte w VoWiFi zostanie przełączone do 2G po utracie zasięgu WiFi?
Nie. Automatyczne przełączanie połączenia działa pomiędzy VoWiFi i LTE. Następnie LTE i 3G/2G. Nie ma możliwości przełączenia połączenia bezpośrednio z VoWiFi do 2G z pominięciem LTE i 3G.
Na co zwrócić uwagę korzystając z WiFi publicznych?
Dostęp do Sieci WiFi w miejscach publicznych może być ograniczony przestrzennie, czasowo oraz pod względem parametrów technicznych połączenia. Połączenia wykonywane za pomocą WiFi mogą być przerywane. Administrator WiFi może zablokować w niej konkretne porty /protokoły aplikacyjne, uniemożliwiając tym samym działanie VoWiFi. Na takie sytuacje TMPL nie ma wpływu. Za jakość połączenia internetowego obcego operatora T-Mobile nie może wziąć odpowiedzialności.
Czy mogę zmienić aparat na takie, które nie obsługuje VoLTE?
Tak. Jednak korzystanie z technologii VoLTE i VoWiFi nie będzie możliwe. Operator po wykryciu zmiany terminala może automatycznie wyłączyć usługi.
Jak korzystać z VoWiFi za granicą?
Abonent przebywając za granicą powinien samodzielnie aktywować VoWiFi poprzez włączenie trybu samolotowego w swoim telefonie, a następnie WiFi lub poprzez zmianę w ustawieniach telefonu preferowanej sieci komórkowej na WiFi. W innym wypadku połączenia będą realizowane za pośrednictwem sieci mobilnej. Korzystanie z usług VoWiFi rozliczne jest zgodnie z taryfą klienta:
- - połączenia na numery komórkowe i stacjonarne w Polsce jako połączenia krajowe
- - połączenia na numery komórkowe i stacjonarne za granicą jako połączenia międzynarodowe
Ile kosztuje korzystanie z VoLTE i VoWiFi?
Obie technologie są udostępnione bezpłatnie klientom, natomiast połączenia realizowane za ich pośrednictwem rozliczne są zgodnie z taryfą użytkownika.
Czy korzystając z VoWiFi można wykonać połączenie alarmowe?
Telefon aktywny w VoWiFi będzie wykonywał połączenia alarmowe po jego automatycznym przelogowaniu do sieci 2G/3G. Jeśli w momencie chęci wykonywania połączenia alarmowego po VoWiFi sieć 2G/3G nie jest dostępna połączenie alarmowe nie będzie możliwe.
Czy telefon pokazuje połączenie, które jest realizowane w technologii VoLTE, VoWiFi?
Tak, wówczas gdy połączenie jest realizowane w VoLTE, VoWiFi w górnej części ekranu pojawi się ikonka słuchawki ze znacznikiem WiFi lub LTE
Jeśli rozpocznę połączenie w VoLTE co się stanie, w momencie utracenia zasięgu LTE?
Jeśli nawiążesz połączenie w LTE połączenie zostanie automatycznie przełączone do sieci WiFi lub 3G jeśli jest dostępna.
Czy osoby, do których dzwonię korzystając z technologii VoLTE, VoWiFi muszą mieć też dostępną nową technologię?
Nie, możesz rozmawiać ze wszystkimi bez względu na to, czy dana osoba ma funkcjonalność VoLTE, VoWiFi.